© MK Apolo
 

 

 Naše akce - pozvánky a reportáže z námi pořádaných akcí

 

Vyberte rok:

 

 

 Kopřivnické poháry 2015 - 15. ročník naší veřejné soutěže, 24. října 2015:

 

Modelářský Klub SMČR č. 240 APOLO Kopřivnice

ve spolupráci s Domem dětí a mládeže Kopřivnice

srdečně děkuje všem účastníkům a návštěvníkům

15. ročníku veřejné soutěže stavitelů plastikových a papírových modelů

pořádané u příležitosti výročí založení samostatné Československé republiky

 

 24. října 2015

Soutěž se konala v prostorách

Domu dětí a mládeže Kopřivnice

 

 

 

 Modely:

Počet modelů letadel: 66 (+ 13 výstavních)

Počet modelů bojové techniky: 47

Počet papírových modelů: 32

Počet modelů figurek: 9 (+ 18 výstavních)

Počet modelů Nostalgia cup 2015 - Lavočkin La-7: 9

Počet modelů v nesoutěžní výstavě v dílně: 166

Celkem: 154 soutěžních modelů + 206 výstavních = 360 modelů = rekord soutěže!!!

 

 Účastníci:

Účastníci z 25 měst tří zemí (CZ, SK, UK): Bernolákovo (SK), Brumov-Bylnice, Česká Třebová, Frýdek-Místek, Havířov, Hlinsko v Čechách, Hodonín, Hradec Králové, Kopřivnice, Krmelín, Liberec, Martin (SK), Odry, Olomouc, Opava, Ostrava - Poruba, Ostrava - Proskovice, Ostrava - Zábřeh, Praha, Příbor, Stupava (SK), Thetford (UK), Václavovice, Zlín, Žilina (SK)

Z toho modelářské kluby: Apolo Kopřivnice, DDM Kopřivnice, KPM 446 Ostrava-Proskovice, KPM Albatros Martin, KPM Odry, KPM Opava, KPM Tomcat Frýdek-Místek, KPM Žilina, SPL Liberec, VKPM Brumov-Bylnice

Celkový počet soutěžících: 59 (+ doprovod a prodejci cca 30)

Celkový počet organizátorů: 16

Odhadovaný počet návštěvníků z řad veřejnosti: cca 50

Celkem návštěva soutěže: cca 120-150

 

 Slovem a obrazem:

Již pár let se stalo zvykem (a oblíbenou tradicí), že se v pátek večer po nachystání prostor DDM na sobotní soutěž, sejdeme s kamarády a vzdálenějšími účastníky naší sobotní akce na přátelském posezení v prostorech kavárny hotelu Olympia, který je hned naproti DDM Kopřivnice. Tak zvaná beforepárty je pro nás organizátory příjemnější, protože na afterpárty nám v sobotu večer už nezbývají síly :-)

 

Letošní, jubilejní 15. ročník soutěže, byl trošku jiný, než uplynulé ročníky. Díky změnám dispozic domu dětí jsme změnili i my zažité umístění soutěžních modelů a použili jsme dvě nyní největší klubovny, navíc v obráceném gardu. Letadla jsme z tradiční Slunečnice přesunuli do Tulipánu, bojovou techniku z Žáby do Slunečnice a papírové modely s figurkami jsme přesunuli z Chobotnice taktéž do Slunečnice. Z Žáby jsme si udělali hlavní stan organizátorů a Chobotnici celou nabídli účastníkům soutěže jako odpočinkovou místnost. Díky dostatečnému prostoru a světelným podmínkám v obou velkých klubovnách si myslíme, že se tyto změny vyplatily a přinesly více komfortu jak soutěžícím, tak rozhodčím i návštěvníkům.

 

Modelů se letos sešlo opravdu hodně, podařilo se nám (vlastně tedy vám!) překonat pět let starý rekord soutěže, což bylo 288 modelů, z toho 141 soutěžních a 142 výstavních. Letos jste totiž dovezli celkem 360 modelů, z toho 154 soutěžních a 206 výstavních! Jenom výstavka pokořila celkový počet modelů z loňska a to je tedy co říci. Takže díky vám máme nový rekord naší soutěže, v letadlech bylo k vidění 66 soutěžních modelů, dalších 9 se zúčastnilo Nostalgia Cupu Lavočkin La-7 a 13 modelů bylo ve výstavce RAF stíhaček k uctění památky brig. gen. Zdeňka Škarvady. Nejnabitější kategorie byly letos tradičně 1.b a 1.c seniorů, kde se sešlo 17 a 20 modelů.

 

Modelů bojové techniky bylo letos také dost, celkem 47. Nejvíce bylo modelů v kategorii 2.c senioů (11), pak se sešlo hodně stále oblíbenějších čtvrtek 2.b (10) a také velké techniky 2.a seniorů (9). Potěšilo nás, že i v žákovských a kadetských kategoriích nezely stoly prázdnotou a všechny kategorie tak byly obsazeny.

 

Papírových modelů a figurek bylo také konečně o něco více a bylo tak na co koukat - ať už na kolekci miniboxů železniční techniky, či na kolekce figurek a bust.

 

Ve výstavce se sešlo opravdu krásné množství modelů, velkou část měla na svědomí kolekce hasičských vozů pana Holesze. Děkujeme všem vystavovatelům, kteří mimo soutěž své krásné modely dovezli a v dílně ve výstavce ukázali!

 

Zatímco se dokončovalo bodování modelů, tvořila se výsledková listina a tiskly diplomy, za podpory firem Machač a AZ Model se konal již třetí ročník 1. opravdového mistrovství, kdy se pouze se základním nářadím stavěly účastníkům předem neznámé modely na čas i kvalitu. Letos, na 15. ročníku soutěže, byl stanoven na stavbu časový limit 15 minut a tento limit zůstane již napořád i pro další ročníky tohoto recesistického mistrovství. Firma AZ Model pro semifinále dodala modely Zlín Z-226 a pro finále P-51B/C, vše 1/72.

Pro semifinále byli vybráni čtyři účastníci a rozlosováni do duelů. První duel byl slovenský, bojovali proti sobě Peter Vagač a Roman Pieron. Duel vyhrál Peter a postoupil do finále. Druhé semifinále bylo české a bojovali proti sobě Marek Grutman a Robert Szwarc. Do finále postoupil Robert.

 

Finále tak bylo Česko:Slovensko mezi Peterem Vagačem a Robertem Szwarcem. Stavěli o něco složitější Mustangy P-51B/C. Jak můžete spatřit ve výrazu Roberta, nehodlal si s vidinou lákavé výhry své vítězství nechat ujít a nad Peterem těsně vyhrál. Zaslouženou šiškou kvalitního salámu od Machače byl pasován již na třetího 1. opravdového mistra a od Petra Muzikanta z AZ Modelu obdržel ještě originál boxartu Spitfira LF Mk.IXe od pana Velce.

 

Po "mistrovské" kratochvíli již nastal čas na udílení cen výhercům jednotlivých soutěžních a speciálních kategorií, bylo toho hodně, proto přinášíme níže jen výběr ze snímků. Kopřivnické poháry získali za letadla Pavel Huryta a za techniku Pavel Klouček. Cenu firmy SHARP Centrum Ostrava získal Pavel Huryta. Na konci udílení ještě kamarádi ze SPL Liberec ocenili čtyři modeláře podle svého uvážení vlastními cenami, z nichž jistě největší radost udělal obdarovaným džbán kvalitního piva pro dospělého a stříkací pistole pro mládežníka.

 

Svou tradiční cenu - možnost zalétat si na simulátorech Mi-171 a Let-410 na letišti v Mošnově - udělili i kolegové a kamarádi ze Svazu letců ČR - odbočky Příbor. Nejvíce se jim letos líbil model Avia B.534 IV. série v měřítku 1/144. Pro představu, model se vejde hravě do dlaně, ale to jeho autorovi, Pavlu Hurytovi z Liberce, nezabránilo v tom, jej náležitě vyšperkovat a doplnit hromadu detailů, za kterou by se nemusel stydět jakýkoliv model v mnohem větší velikosti.

 

Vyvrcholením programu bylo udělení Putovního poháru brig. gen. Zdeňka Škarvady. Ten může získat autor nejlepšího modelu letadla v markingu RAF z období 1939-1945. Letos jej za svůj nádherný výškový Spitfire Mk.VIII 1/48 získal Henrich Hanko z KPM Žilina. Putovní pohár předala Henrichovi paní Ivana Škarvadová, vdova po panu generálovi. Jsme rádi, že mezi nás po roce opět paní Škarvadová zavítala a spolu s námi a vámi všemi zavzpomínala na pana generála. Tuto prestižní cenu podpořila také firma SHARP Centrum Ostrava. Všem děkujeme!

 

Kopřivnické poháry 2015 jsou úspěšně za námi. Co se povedlo, to jste spatřili na vlastní oči. Co se nepovedlo, to jste, doufáme, neviděli a nevíte o tom. My však ano a budeme se snažit, aby příští, šestnáctý ročník tradiční bodovačky byl ještě lepší, než ten uplynulý. Uskuteční se 22. října 2016, opět v Domě dětí a mládeže Kopřivnice.

Kompletní galerii najdete na našem klubovém fotoalbu http://apolokoprivnice.rajce.net.

Videozáznam z 3. ročníku 1. opravdového mistrovství tamtéž.

Autory fotografií jsou Petr Koliba a Roman Kresta, autor videa Jiří Jan. Reportáž zpracoval Pavel Šenk.

 

 

www.koprivnice.cz

www.jatkamachac.cz

www.azmodel.cz

www.ddmkoprivnice.cz

www.sharpostrava.cz

www.kulturakoprivnice.cz/knihovna

apolo.koprivnice.org/slpribor

 

 Podzimní patlací víkend Apolo Kopřivnice, DDM Kopřivnice (20. - 22. listopadu 2015):

Správná konstelace hvězd, počasí a volných prostor v DDM dala opět šanci uskutečnění patláku. Jako každý jiný rok byl průběh obdobný, pouze modely na stolech se lišily. Jak už to tak na patlácích bývá, první páteční večer a noc je nejproduktivnější. Všichni zúčastnění modelařili ostošest a Libor Špůrek ještě stíhal barvit a krmit želvu! Další skalní členové utvořili Eduard Spitfire Team, ve kterém pod velením Dušana Ritze stavěli Pavel Šenk, Jirka Jan, Dan Křivánek a Roman Kresta eduardího Spitfira Mk.VIII. Přijeli raké přespolní členové Markové Hovorka a Nováček a s nimi také Miloš Völkl. No a v neposlední řadě také Martin Glogar, který se zase věnoval Delfínu (Tursiopssp.) a jeho Son malému airfixímu Spitu Mk.I, stejně jako Tom Ritz, vedle kterého seděl Robert Szwarc s velkým Hurricanem. Po první vydařené a produktivní noci k nám dorazil ještě Víťa Výmola, který hrdinně přerýval Pe-8 a přišel se podívat i Petr Koliba s ogarem. Z návštěv ještě zmíním Jirku Hodice, Vildu Bára a Michala Vyparinu. Celý víkend proběhl poklidně a každý z nás na něčem pokročil, což je hlavní. Tedy aspoň já to tak můžu říci... Tak zase za rok - nebo vlastně na jaře! (zapsal a nafotil Ondřej Škarka)

 

 

 

 Jarní patlací víkend Apolo Kopřivnice, DDM Kopřivnice (20. - 22. února 2015):

Jak už se stalo v Kopřivnici zvykem, je pořádání klubových patláků dvoufázové. První fáze je podzimní nachystání a příprava strojů na nadcházející sezónu a druhá je jarní doladění formy. Tentokrát se závěrečného ladění formy účastnili: Pavel Šenk, Dan Křivánek, Martin Glogar, Marek Nováček, Miloš Völkl, Libor Špůrek, Dušan a Tomáš Ritzovi (ti od sobotního odpoledne), Jirka Krumnikl, Jirka Hodic, Jirka Jan, Roman Kresta a Robert Szwarc. Ostatní se nedostavili – většinou z rodinných důvodů. Pavel a já jsme se domluvili na dvoustavbě a tentokrát jsme si po dlouhém zvažování a dohadování vybrali Dualcombo P-39 Airacobra Over New Guineia od Eduardu. Podařilo se nám kompletně sestavit a namalovat kokpit, slepit trup a křídla. Při pasování křídel k trupu jsme oba narazili na problém, že nám na levém křídle chyběl na přechodu trup křídlo asi jeden milimetr a Pavla to tak rozhodilo, že ještě v neděli ráno vytáhnul malou (opět Eduardí) Avii a slepil a stříknul aspoň kokpit, aby se trošku uklidnil. Martin piloval povrch MiGu-3 od Trupeteru, chvílemi to ovšem vypadalo, že by model raději někomu daroval a sám se věnoval něčemu jinému, třeba F-15 - přesto se dostal až k Surfaceru. Mára pracoval na velkém Spitovi šlo mu to náramně od ruky. Podařilo se mu oplechovat podvozky, slepit křídlo a potmelit různé nedostatky na trupu. Asi neproduktivnější byl opět Miloš, který neodolal a vytáhnul horkou novinku od Edíků Avii B-534 1/72 a za necelé dva dny končil s Avií v barvě. Libor, jak je jeho zvykem, pracoval na patláku na více modelech a člověk kolikrát ani nestačil stíhat co vlastně lepí. Na stole se mu objevovaly typy jako La-7, La-9, La-11, Jak-11 v měřítku 1/48 a dokonce i dvakrát Hawker Tempest v měřítku 1/72. Bylo zajímavé sledovat, zda se Liborovi podaří napasovat kokpit do správného trupu nebo nepřehodit křídla. Randalf se, jako už tradičně na patlácích, předháněl s Liborem, kdo toho bude mít víc na stole a tak se mu tam střídalo, nový Spit VIII a "Pětistovka" od Edíků, nějaké Mezky od AZ a Tiger Moth a kdovícoještě. Jirka Krumnikl dolepoval obtisky u své dvaasedmdesátkové Avie S-199 a ladil povrch základních dílů Jaku-23 - bylo však vidět, že se mu moc do práce nechtělo. Jirka Hodic pracoval na resinovém Zlínu XV od firmy RS v měřítku 1/72. Jirka Jan dokončoval svou sedmičkovou Lavočku, kterou začal na podzimek. Robert se věnoval nástřiku kamufláže na čtvrtkového Corsaira do Tamiye. Za asistence spousty odborníků se pokusil o znázornění loupající se barvy a nástřik markingu. Dušan, jenž byl až od soboty, si přivezl již slepeného tropického Spita Vb od Tamky 1/48 a křídla na Libbyho, ale vzhledem k nějakým předsedovských povinnostem toho moc neudělal - ani na své malé Avii C-2 a večer dokonce vše znechuceně odložil a načnul plovákového Lockheeda Vegu. Myslím, že i přes menší účast se jarní patlák podařil a již střádáme plány, co podnikneme na tom podzimním... (zapsal a nafotil Daniel "Skřivan" Křivánek)