© MK Apolo
 

 

 

Vyberte rok:

 

 Plastiková zima 2011, Bratislava - Slovensko (26. listopadu 2011)

Jelikož je Plastiková zima považována ze vyvrcholení modelářské sezony, nemohli jsem si tuto akci samozřejmě nechat ujít. Klubová účast sice nebyla jako například na Modellbrnu, ale jedno plné vozidlo obsazeno Dušanem a Tomášem Ritzovými, Lonestarem, Ondrou Škarkou a Martinem Glogarem vyrazilo toho sobotního rána k jihu. Separátně vyjel taky Miloš Völkl. Při odjezdu se sice opakovala historie z loňska, kdy se slovy "Ty v..e, Ondra!" jsme se museli kousek vrátit a zapomenutého Ondru vyzvednout, ale to byla jen drobná lapálie (minule Papouch, tentokrát Ondra, kdo příště???). Dál už cesta probíhala bez potíží a kolem deváté jsme byli na místě. Po vybalení modelů jsme nakažení nákupní horečkou nejprve vyrazili mezi prodejce. Bylo jich tam jako máku a každý z nás utratil přesně podle hesla "stavebnic není nikdy dost" mnohem více, než původně plánoval. To je ostatně skutečnost pravidelně se opakující na kdejaké modelářské akci. Došlo samozřejmě taky na prohlídku modelů, letos jich bylo požehnaně, jeden lepší kousek než druhý. Potkali jsme spoustu kamarádů, pokecali jsme, čas běžel rychle a do vyhlášení výsledků utekl jako voda. Z vyhlašování náš klub opět neodešel s prázdnou, tentokrát zásluhou Martina, získal dvě ocenění, za B-17G a SU-25K, Ondra vybojoval s Hurricanem 3. místo v juniorech a Miloš si za svého Spitfira odnesl sněhuláčka také. Návrat proběhl bez potíží, nikoho jsme tam nezapomněli. Suma sumárum, akce vydařená a taky úspěšná, na příští návštěvu už se těšíme. (zapsal a nafotil Dušan Ritz)

 

Více fotografií z této akce najdete na http://apolokoprivnice.rajce.net

 

 SMW Telford 2011, Telford - Anglie (10. - 15. listopadu 2011)

Jako již minulý rok i letos jsem jel na zájezd do anglického Telfordu, spojený s prohlídkou muzeí a Londýna. Ale tentokrát jsem nejel sám, jel jsem s Ondrou Škarkou z našeho klubu. V Praze se k nám připojil i Josef Blažek z KPM Prosek a v Plzni Jan Foud. Celý zájezd měla na starost cestovní kancelář PP Tourist, které vše perfektně zařídila a celý výlet byl tak pohodovou záležitostí. Vyjeli jsme v 5:30 z Kopřivnice na vlak do Studénky a odtamtud do Prahy na autobusové nádraží Nové Butovice, kde již čekal z půlky plný autobus natěšených modelářů. Kolem 11 hodiny jsme odjeli a zhruba po hodině jízda následovala zastávka v Plzni, kde přistoupili další účastníci zájezdu. Další nástupní stanice byl hraniční přechod Rozvadov, tzv. Kateřina. Tam přistoupili členové klubu KPM Mariánské Lázně a tím byl celý autobus naplněný až k prasknutí a to v případě zavazadlového prostoru doslova. Cesta probíhala bezproblémově, atmosféra v autobuse byla skvělá. Přes odpoledne a noc jsme projeli Německem, Belgií a ve Francii v přístavu Calais jsme se nalodili na nový trajekt Spirit of Britania, který byl opravdu luxusní a ještě byl cítit novotou. Ani problémy s pasy ani velké vlny jako minulý rok se nekonaly a proto jsme po hodině a čtvrt bezpečně zakotvili v anglickém přístavu Dover. Po dalších pár hodinách strávených v autobusu jsme vystoupili před leteckým muzeem Duxford, kde byly asi tři hodiny volného času, který jsme strávili hecováním o postavení modelu. V 10:00 se otevřely brány muzea a my jsme mohli obdivovat exponáty ze všech leteckých období plus jako bonus sledovat hodinářskou práci restaurátorů. V Duxfordu jsme se také potkali s kolegy - s Marianem Hollym z New Yorku a Ladislavem Hančárem z Thettfordu, s nimi jsme obešli celé muzeum a musím říct, že to byl výborně strávený čas. Večer po uzavření muzea jsme odjeli autobusem do hotelu Britannia ve Wolwerhamptonu. Ráno jsme se po snídani vydali na soutěž do Telfordu, bezpečně vybalili modely a konečně jsme mohli jít utrácet těžce naspořené libry. A opravdu bylo za co, daly se totiž sehnat věci naprosto nesehnatelné nebo k nám nedovážené. I když jsem moc zahraničních nebo velkých akci nenavštívil, Telford je pro mě číslo jedna na nákupy. Kolem třetí hodiny odpoledne jsme se mohli jít dozvědět výsledky a rozhodně byly minimálně překvapivé. Pepa šel trochu dřív, a proto měl možnost slyšet hodnocení našich modelů v juniorech a bylo vskutku zajímavé. Naše modely s Pepou diskvalifikovali, protože nemohli uvěřit, že jsme je postavili my sami v sedmnácti letech bez něčí pomoci. A například na prvním místě skončil model o tři třídy horší než na třetím, měl např. kolem antény vyteklé lepidlo, zalité rytí. A nejen v juniorech bylo hodnocení přinejmenším podivné, což jsme také velmi důkladně prodiskutovali v autobuse a na soutěži. A výsledky? Já jsem získal 2x commended - oceněný model a Ondra 1x 3. místo a jednu speciální cenu. V neděli jsme odjížděli později a přijeli jsme na místo kolem půl desáté ranní, někteří jeli do Cosfordu do leteckého muzea, ale my s Ondrou a Pepou jsme radši zůstali na soutěži a všechny prodejce ještě jednou oběhli, našli jsme nové slevy a tak putovaly do skříní další nepotřebné kousky. Kolem půl dvanácté jsme se dozvěděli že, vyhlašování začínalo místo 14. hodiny už v kolem 8. Proto jsme ho zmeškali a nebyli jsme jediní, prý to bylo někde napsané, ale od nás ze svazu to nikdo neviděl. Kolem čtvrté odpolední jsme zabalili modely, tentokrát už ne tak bezpečně a po uklizení republikového stolu, rautu a rozloučení s kolegy jsme opustili areál. Při skládání modelů do autobusu jsme si užili Tetris v praxi, ale vše se vešlo, nic jsme na místě mimo peněž nenechali a vyrazili jsme do Londýna, kde jsme si užili, stejně jako po každé soutěži, afterparty. A dokonce i Ondra Škarka se vzdal opisování sešitů a chození po večerníčku a šel spát kolem 5. hodiny ranní :-) Ráno jsme vyrazili do leteckého muzea v Hendonu, kde jsme zase potkali Láďu s Marianem, bohužel v muzeu jsme stihli pouze dva hangáry, protože nás tlačil čas. Po opuštění muzea jsme jeli do centra Londýna a pěšky na návštěvu křižníku HMS Belfast. Protože na Belfastu strašně zdražili vstupné, obhlédli jsme ho jen zvenku a pěšky jsme šli přes Tower Bridge, kolem Toweru a katedrály Sv. Pavla na Trafalgarské náměstí, kde byl v 18:30 sraz. Udělali jsme společnou fotku a vydali se na parkoviště, kde pro nás přijel autobus a zase následovala cesta do Doveru, potom trajektem do Calais a dále přes Belgii a Německo k nám do republiky. Na Kateřině jsme vyložili chlapy z Mariánských lázní a pokračovali přes zastávku v Plzni do Prahy. Já s Ondrou jsme bohužel ještě museli cestovat vlakem na Moravu, což byly další 4 hodiny. Cesta vlakem ubíhala bez problému, ale po prohlédnutí krabiček s nakoupeným materiálem jsme usnuli a místo ve Studénce jsme vystoupili v Ostravě na nádraží Svinov... Co říci závěrem? Rozhodně velmi povedený výlet s pohodovou partou lidí, skvělou atmosférou v autobuse i na pokoji. Celkové kladné hodnocení ale trochu sráží hodnocení modelů. Nicméně, celý výlet hodnotím na 95%!

PS: Můj model model byl vyřazen proto, že na náběžné hraně jsem měl dvojité nýty a Pepovi zase 2 nýty u paneláže chyběly. Nebyly asi dobro a poctivo urobené... Myslím to samozřejmě ironicky! (zapsal a nafotil Jan Petr)

 

Více fotografií z této akce najdete na http://apolokoprivnice.rajce.net

 

 Luž 2011, Lužické hory (14. - 16. října 2011)

Na letošní rok připadl už XX. ročník soutěže Luž (známé též jako Lužická bačkora) - zřejmě nejvýše položené modelářské soutěže v České republice. A není to myšleno jen ve vztahu k nadmořské výšce místa konání… Vzhledem k jubilejnímu ročníku a osobní pozvánce našich kolegů z SPL Liberec jsme si letošní ročník nemohli nechat ujít a sestavili jsme početnou výpravu tří vozů. První byla tvořena Milošem a Milošem Völklovým mladším. Druhá byla ve složení Dušan a Tom Ritzovi, Honza Petr a Martin Glogar a osádka třetího vozu měla složení Jirka Jan, Danek Hruškovský, Pavel Šenk a Komisař. Rozhodli jsme se vyjet už v pátek odpoledne a využít slibovaného hezkého počasí k sobotnímu výletu po okolí. Na místo konání jsme přijeli až po setmění a kromě setkání s dvěma jezevci na silnici v Horní Světlé vše proběhlo bez komplikací. Po ubytování na Chatě Luž, kde modelářské klání probíhá, jsme se přidali k ostatní modelářské obci a "before párty" mohla začít. Rozhodně byla úspěšná, neboť pro apoláky končila ve 4:30 sobotního rána. Po krátkém odpočinku turistická sekce naší výpravy vyrazila do krásné podzimní přírody. Na své si přišli všichni – fotografové, turisté i zájemci o historii. Z chaty jsme se vydali k přehradní nádrži Naděje, pak jsme šli částí pásma ŘOPíků (lehkých objektů pohraničního opevnění z let 1936 až 1938), hledali sirný pramen a odtud se vrátili na výchozí základnu. Po obědě jsme dobyli vrchol Luže, ze kterého byl nádherný výhled jak do Čech, tak do Německa. Sešli jsme na německou stranu, navštívili skály u Falkensteinu a po hranici jsme se vrátili zpět pod Luž k památníčku padlých obránců hranice u Waltersdorfu. Od něj následoval návrat na chatu. Bodování modelů bylo v plném proudu a aby se modeláři mezitím nenudili, připravili pro nás pořadatelé vtipný a nesnadný kvíz k otestování znalostí pozemní i letecké techniky. Kromě luštění otázek kvízu jsme okukovali konkurenční modely, které byly špičkové kvality. Porota rozhodčích to letos neměla lehké a v nabité konkurenci krásných modelů se nakonec podařilo právem zabodovat Dušanu Ritzovi, Martinu Glogarovi a Jirkovi Janovi. Kromě řádných soutěžních kategorií byly vyhlášeny i zvláštní ceny. K jejich vyhlašovatelům se připojil i náš klub cenou "Největší špek soutěže", který jsme udělili modelu F-105 Thunderchief od Jardy "Tango" Hátleho. Námi udělená mírně recesistická odměna výherce potěšila a tak jsme i my přispěli svou troškou do mlýna (Jardův nádherný Thud totiž pro nás k dokonalosti postrádal trochu patiny, snad se mu ho podaří tedy do další soutěže trochu "umastit"). Závěrečné hodnocení? Nádherný výlet, perfektní soutěž, špičkové modely – výborný modelářský víkend. (zapsal Petr Koliba, nafotili Petr Koliba a Pavel Šenk)

 

 

 36. Prostějovská "72" (28. září 2011)

Prostějovská podzimní derniéra. I tak by se dal označit šestatřicátý ročník známé soutěže "Prostějovská dvaasedmdesátka". Kluci z HKPM Prostějov už nadále nebudou pořádat dvě soutěže ročně, ale jen jednu. "Dvaasedma" s Memoriálem Jaroslava Zatloukala se přesune na jaro a spojí se s "Velikonoční" soutěží. Dojde tak ke sloučení toho nejlepšího z obou soutěží  - bodovačka, výstava, sportovní tvarůžkové zápolení, burza a další speciality. Pořadatelům držíme palce a na "nové jaro" se samozřejmě těšíme. Ale nepředbíhejme. Do Prostějova se nás vydalo v deštivém ránu celkem sedm ve dvou vozech: Randalf s Lonestarem jako předvoj, Dušan s Tomášem, Jirkou, Ondrou a Pavlem jako druhý vůz. Na místě jsme přihlásili soutěžní modely a také podpořili nesoutěžní výstavku. Především díky velké slevové akci firmy AZ Model byli někteří z nás za chvíli patřičně obtěžkáni výhodnými koupěmi - to však nestačilo a tak jsme podnikli výpravu do prodejny Veterán model, kde s pořízením něčeho nového do kitníku došlo i na zbytek výpravy, jen Jirka opět odolal. Na náměstí jsme pak potkali Vojtu H., který měl stejnou myšlenku jako my: "Co by to bylo za výlet, kdybychom si nezašli na oběd někam posedět?" Netušili jsme však, že to bude znamenat menší okruh po Prostějovském centru. Jedna restaurace ne a ne dodržet otevírací dobu (třikrát jsme tam marně kontrolovali zamčené dveře!), ve druhé jsme se po usazení dozvěděli, že tam o víkendu nevaří a tak jsme se přesunuli zase přes celé náměstí do Pivovarského restaurantu U krále Ječmínka, kde jsme vše napravili. Poledne se překulilo a po výtečném obědě jsme se vrátili zpět do Národního domu, kde už pomalu soutěž vrcholila, zanedlouho jsme si mohli prohlédnout soutěžní modely včetně konečného pořadí a podebatovat o nich než začalo vyhlašování. S prázdnou jsme rozhodně neodjeli: Ondra a Pavel každý 1x zlato, 1x stříbro, Dušan 1x zlato, Jirka 1x stříbro. Ondra ještě obdržel cenu firmy Eduard za Spita Mk.Vb  a ocenění za nesoutěžní model B-36 Mosquito. Nesmíme zapomenout na Randalfa, který za svou větší kolekci Spitfirů ve výstavě dostal taktéž pěkné ocenění. Podtrženo a sečteno - Prostějovská podzimní derniéra vyšla na jedničku jak pořadatelům, tak i nám jako účastníkům... (zapsal a nafotil Pavel Šenk)

 

 

 "Než přijde zima" - den s tanky T-34, Skotnice (28. září 2011)

Pro letošní státní svátek na den sv. Václava si část našeho členů našeho klubu domluvila netradiční program. Ivan Kurečka potřeboval před "zimním spánkem" své pásové "stádečko" projet a získal výjimečné povolení starostky obce Skotnice k výjezdu těžké techniky a povolení Družstva vlastníků k vjezdu na sklizené kukuřičné pole. Jeho kamarádské pozvání k projížďce na tanku využili Jarda a Danek Hruškovští, Ondra Škarka a komisař. V dohodnutou hodinu jsme čekali u stanoviště techniky a také pomohli s její přípravou k jízdě. Jelo se s Ivanovým tankem T-34 a pro potřeby filmařů zhotovenou replikou tanku Pz.Kpfw. IV Tiger na podvozku T-34 (toho řídil Ivanův kamarád Jarda). Po vjezdu na blízké pole oba řidiči brali na svá vozidla zájemce o svezení. Ti mohli vychutnat dynamiku pětatřicetitunových vozidel na rovném poli. I tak starý tank jako je T-34 bez problémů dosahuje rychlosti až 50km/h! Při jízdě nás provázely drobné komplikace v podobě vybitých akumulátorů a posléze problémů s řazením rychlosti. Toto se podařilo odstranit a pak jsme se bez problémů vrátili zpět na stání tanků. Kromě "téček" jsme ještě chtěli provětrat kolopásový obrněný transportér TATRA OT-810, ale jeho posilovač spojky si postavil hlavu a nepodařilo se nám jej odvzdušnit, škoda. Ale i přes tento malinkatý zádrhel chceme Ivanovi poděkovat za velmi zajímavý den u pásové techniky. (zapsal Petr Koliba, nafotili Petr Koliba a Ondřej Škarka)

 

 

 Dny NATO 2011, Letiště Leoše Janáčka Ostrava - Mošnov (24. - 25. září 2011):

Letošní - již 11. ročník - dvoudenní přehlídky letecké i pozemní techniky Dny NATO pořadatelé opět přeplnili zajímavými statickými i dynamickými ukázkami různé techniky. Mezi největší lákadla bezesporu patřilo avizované vystoupení britské akrobatické skupiny Red Arrows na letounech BAE Hawk, tureckých Türkish Stars na NF-5 či lotyšských Baltic Bees na L-39C. Bohužel tragická havárie jednoho ze členů týmu Red Arrows jejich vystoupení znemožnila. I přes toto ochuzení programu si diváci rozhodně neměli nač stěžovat. Akrobatičtí piloti se doslova překonávali a jejich vystoupení několikrát vyvolalo hlasitý potlesk diváků na ploše letiště. Zvláště precizní a náročná sestava Türkish Stars brala dech a jejich bezkonkurenční komentátor okořenil anglický komentář létané sestavy hned několika českými větami! Mimo akrobatických skupin jsme mohli ve vzduchu sledovat výsadky z vrtulníků, záchranu zraněných, doprovod zbloudilého dopravního letadla armádními stíhačkami JAS-39 Gripen a defilé českého vojenského letectva, neboť Dny Nato byly letos i Dny vzdušných sil Armády české republiky. Abychom kvůli letectvu však nezapomněli ani na pozemní ukázky: opět se představili policisté, armáda předvedla útok pěšího družstva za podpory BVP-2 i T-72M4CZ a střelby houfnic ShKH vz. 77 DANA. Dále měly dynamickou ukázku i vozidla DINGO a IVECO expedičních sil AČR v Afghánistánu a transportér PANDUR. Pro milovníky historické techniky byl předveden americký tank M39 Jackson. Na statické ukázce letecké techniky byly tahákem letošního ročníku americký strategický bombardér B-52 Stratofortress a izraelské stíhací letouny F-15 s doprovodným transportním Herkulesem. Kromě vojenské, policejní a hasičské techniky měli diváci možnost shlédnout zcela nový typ nákladního vozidla TATRY Kopřivnice, těžký sklápěč T158-8P5R44 nové obchodní řady s názvem Phoenix. Bylo to jeho první předvedení laické veřejnosti. Celou dobu programu panovalo na Mošnovském letišti nádherné počasí a jeho kombinace s nabitým a atraktivním programem sem přivedla 225000 (!) diváků. Mezi nimi nechyběli zástupci našeho klubu ve složení Dušan a Tomáš Ritzovi, Pavel Šenk, Ondra Škarka, Martin Glogar a komisař. Touto cestou bychom také chtěli poděkovat příborské pobočce Svazu letců za vyřízení vjezdu na VIP parkoviště, díky čemuž jsme se vyhnuli trmácení okolo areálu letiště.

P.S.: Kromě oficiálního Dne NATO v sobotu jsem se vydal i na odlety letecké techniky v pondělí 26. září. Pozorovat předstartovní ruch a shon, nízké průlety či přemety na rozloučenou byly nádhernou podívanou pro nadšence letectví... Vřele doporučuji! (zapsal a nafotili Petr Koliba)

 

 

 Memoriál W/O Pavola Pukančíka, Martin, Slovensko (10. září 2011):

Soutěží v Martině pro nás začala podzimní část soutěžní sezóny. A hned z kraje musím napsat, že začala pohodově a navíc úspěšně. Za kamarády do Martina jsme se vydali hned ve třech vozech, účastníci zájezdu byli: Marek Nováček s Milošem Völklem, Jirka Jan, Ondra Škarka, Jarda a Dan Hruškovští, Dušan Ritz, Martin Glogar, Honza Petr a Pavel Šenk. Po příjezdu na místo konání nás velmi příjemně překvapilo množství krásných soutěžních modelů, pořadatelům k jejich kulatému 30. výročí klubu Albatros Martin nemohli soutěžící ani návštěvníci přinést lepší dárek. Čas během hodnocení modelů jsme si zkrátili nákupy u několika dobře vybavených prodejců, poklábosili se známými a zakončili lehkým obědem v bufetu. Při vyhlašování ocenění pak zazněla jména účastníku naší výpravy hned několikrát, což nás velice potěšilo, díky Milošovi a Honzovi jsme získali i dvě hlavní ceny: za nejlepšího Spitfira a nejlepšího juniora. Zatímco po ukončení soutěže a sbalení modelů jedna posádka s  vyrazila nečekaně rychle k domovu, druhá posádka odjela na chatu Nezabúdku do Jasenskej Doliny na Messimo, kam nás alespoň na chvíli Lubo Kérek za pořadatele zlákal. Psát ale něco o "mezinárodním sympoziu modelářů" na chatě u točeného piva, ochutnávce sýrů, Soberánové smršti, grilovaném praseti, mnoha veselého i vážnějšího povídání se stejně "postiženými" známými i nově poznanými modeláři by vydalo na další reportáž. Zatímco naše posádka musela odjet ještě večer domů, Miloš zůstal přes noc a to se vám prý ještě děly věci (například veselé smažení půlnočních bramboráků)... No co příště? Příště musíme zůstat i my! Už teď se do Martina těšíme a pořadatelům moc děkujeme za velmi pěkný den strávený na jejich akci... (zapsal a nafotil Pavel Šenk)

 

Více fotografií z této akce najdete na http://apolokoprivnice.rajce.net

 

 Véškovské křédlo, Letecké muzeum Vyškov u Brna (9. července 2011):

Oproti loňskému ročníku se letos do Vyškova vydalo apoláků podstatně více. Vyrazili jsme dvěma plně obsazenými vozy – Jirka Jan, LoneStar, Komisař, Pavel Šenk a Danek Hruškovský. Dušan a Tom Ritzovi, Papouch a Martin Glogar. Přímo na místě jsme se ještě setkali se Danem Křivánkem (Skřivanem) a Víťou Výmolou (Arccosem). A kromě nich samozřejmě s početnou modelářskou "bandou" z různých koutů České i Slovenské republiky. Na letošním ročníku se o zpestření soutěže postarala početná skupina vyznavačů "What-If?", což je spolek bavící se alternativní historií aneb "Co by, kdyby". Návštěvníci inspirovaní pohledem na hezky postavené modely na výstavce si mohli nakoupit stavebnice u dvou prodejců. Počasí opět nezklamalo a sluníčko pěkně připalovalo. Ještěže s tím pořadatelé počítali a měli dostatek "prostředků k uhašení žízně". Než došlo k vyhlášení výsledků, stačili jsme si projít celý areál muzea, osvěžit se připraveným občerstvením a probrat všechno možné s ostatními kolegy modeláři. Vyhlašování výsledků předčilo naše očekávání – apoláci ukořistili většinu cen a Skřivan se stal vítězem prestižní hlavní ceny - Véškovského křédla, což je křidlo MiGu-23 v měřítku 1:1. Bohužel se mu ho nepodařilo odnést, takže zůstává i nadále v areálu muzea jako cena putovní... Po vyhlášení výsledů pořadatelé vystrnadili běžné návštěvníky muzea a pro modeláře nastaly orgie, neboli velmi oblíbená "Akce veverka". Personál muzea nám totiž rozkrytoval nejprve Su-7BKL a pak MiG-23MF a BN. Mohli jsme si nafotit běžnému návštěvníku neviditelné detaily vnitřních prostorů letadel a usednout do kabin. Tomu neodolal nikdo z přítomných a stroje tak byly pokryty lezoucími a fotografujícími modeláři. Po vyčerpání kapacit paměťových karet digitálních fotoaparátu (a trpělivosti techniků) jsme se opět přesunuli k různým dobrotám a pokračovali v modelářském potlachu. K tomu nám vyhrávala živá hudba. Možnosti přespání v areálu jsme nevyužili a večer se rozjeli domů. Co říci závěrem? Pořadatelům se opět povedla velmi přátelská a pohodová akce, kde ani tak nejde o ostré střety nad hodnocenými modely, ale o přátelské setkání modelářské komunity. Díky a příští rok se nejen na "veverku" zase těšíme! (zapsal Petr Koliba, nafotili Petr Koliba a Pavel Šenk)

 

 

 Airpower 2011, Zeltweg, Rakousko (1. - 2. července 2011):

Jako již před dvěma léty, patřil konec školního roku Aipoweru, který se konal na letecké základně Zeltweg v rakouském Štýrsku. Na rozdíl od předminulého roku jsem letos vyrazil na oba dva dny. Vyrazili jsme spolu se dvěma známými z Ostravy už ve čtvrtek o půlnoci, abychom byli brzy ráno na místě. Cesta ubíhala v pohodě do doby, než nás zradily stěrače automobilu a byli jsme nuceni cestu přerušit a hledat pomoc. Nakonec pro nás přijel poslední člen výpravy z Brna. Byli jsme kompletní a konečně jsme mohli v poklidu pokračovat do Zeltwegu. Do kempu jsme dorazili kolem osmé ranní, rozdělali jsme stany a vydali se na letiště. Už i takhle brzy ráno byla na místě fůra lidí a byl problém sehnat dobré místo na focení. Po rozložení židlí jsem se vypravil obhlédnout statiku, která se mi zdála chudší než na ročníku 2009. Ale k vidění byly dobré kousky - saudský Typhoon, jeden z posledních německých Phantomů, celá redbullovská letka, a podobně. Letové ukázky předloni také zdály plynulejší, ale i přesto byly velmi zajímavé. Co mě zamrzelo, byla absence posledního letuschopného Tunnana. V sobotu byl program stejný až na vystoupení Breitlingů. V sobotu se mi také povedlo objevit malé, ale zajímavé letecké muzeum s raritami, jako například výroční a poslední Drakeny v rakouském letectvu a pro mě oblíbený Tunnan. Jako již minule bylo i letos hodně návštěvníků, mým odhadem v pátek tak 80.000 lidí a v sobotu 230.000 lidí. Velký obdiv si zaslouží organizátoři, protože zvládnout takovou masu návštěvníků nemůže být jenom tak, policie tam prý dorazila až z Vídně. V pátek se také podařilo dvěma parašutistům se do sebe zamotat a špatně dopadnout na zem, ale podle lékařů jsou vcelku v pořádku a mimo ohrožení života, to bylo také jediné zdržení programu. Snad to dobře dopadne a na příštím ročníku už se nic podobného nestane. Pokud bude možnost tak příští ročník navštívím znovu a snad se do třetice ke mně už konečně někdo z našeho klubu přidá. (zapsal a nafotil Jan Petr)

 

Více fotografií z této akce najdete na http://apolokoprivnice.rajce.net

 

 Panzer show, Návsí u Jablunkova (25. června 2011):

Na samém konci tohoto školního roku, ještě před předáváním vysvědčení ve školách, se konal teprve 1. ročník modelářské soutěže s názvem Panzer show v malé obci Návsí u Jablunkova. Z našeho klubu Apolo cestovala jen jedna jediná posádka a to ve složení pan Kubáň a já. Tato soutěž se konala v prostorech místního hostince a tam se přímo pro tuto modelářskou akci vyčlenil jeden větší sál. Musím říct, že celková organizace soutěže byla na dosti slušné úrovni. A co se týče vystavených soutěžních modelů, tak ty byly některé vážně už propracované ve všech detailech. A dostal náš klub nějaké ocenění? Samozřejmě! Pan Kubáň dostal dvě 1. místa a ještě k tomu 3. místo v divácké soutěži v rámci kategorie figurek. A já jsem zase dostal dvě 2. místa. Na závěr chci poděkovat p. Kubáňovi za odvoz autem. (zapsal a nafotil Filip Černý)

 

 

 ModellBrno 2011, Brno - výstaviště (17. - 18. června 2011):

Ani v letošním roce nemohl náš klub chybět na tradičním setkání modelářů v Brně. Pořadatelé opět využili prostor pavilonu B Brněnského výstaviště, které už loni nadchly modelářský národ prostorem, dostatečným osvětlením a snesitelnou teplotou. Oproti loňsku čekalo na účastníky překvapení ukrývající se pod názvem "Modellbrno XXL". Pro ty, kdo se včas zaregistrovali, byly v pátek 17. června odpoledne připraveny workshopy s různým zaměřením, od návrhu vlastních obtisků, leptů, školy používání stříkací pistole až po fotografování. Zajímavý a kladně hodnocený počin! Po skončení workshopů byl ještě čas na nákupy bez front a večer proběhlo posezení u dobrého jídla a pití.

Sobota už zcela patřila vlastní výstavě, hodnocení modelů, setkání s kamarády, Drsňákovi roku… a přebírání ocenění! Opět jako loni byly k vidění nádherné modely. Nejen v sálových soutěžních kategoriích, ale i ve výstavkách SIGů (Special Interest Group – speciálních tématických výstavek) a v expozicích zúčastněných modelářských klubů. Letošní ModellBrno se neslo ve znamení fenoménu letadel Spitfire. Letos uplynulo 75. výročí vzletu prototypu tohoto výjimečného stíhacího letounu a KPM Brno zaštítilo "slet" modelů zmíněného typu. Spitfirů se objevilo více než 100 kusů. Dokonce se podařilo získat z Anglie i speciální pivo Spitfire, které za náš klub vybojoval Pavel Šenk za své krásné Spity. A tím jsme se dostali k oceněným apoláků. Tomáš Ritz získal titul Mistra republiky žáků v kategorii 1.c, Ondra Škarka Mistra republiky juniorů v kategorii 1.b a Honza Petr Mistra republiky juniorů v kategorii 1.c. Ondra i Honza k titulu mistra obdrželi i kvalifikaci na MS modelářů v anglickém Telfordu. Dušan Ritz si odnesl ocenění za svého Corsaira. Prestižní cenu MK Old Eagles z Čáslavi za Nejhezčí proudový letoun s Čs. znaky získal Martin Glogar za Su-25K. Ten sklidil největší potlesk, neboť cena je putovní a je jí originální brzdící štít z Aero L-29 Delfín! Trofej nepřehlédnutelná, nicméně poněkud neskladná. Drsňáka roku se účastnil Randalf, Honza Petr a Ondra Škarka. Házeli hezky, vysoko i daleko, ale přesto to na vítězství nestačilo (Randalf byl druhý!). Nevadí, není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. Celkově bylo letošní ModellBrno skvělé! Velikánský dík patří KPM Brno, Prostějov a Bratislava za výbornou organizaci, zabezpečení a akci jako takovou. Škoda, že další ročník bude až v roce 2013. O to více se na něj budeme těšit! (zapsal Petr Koliba, nafotili Petr Koliba a Jan Petr)

 

Více fotografií z této akce najdete na http://apolokoprivnice.rajce.net

 

 Balejkův pohár a Memoriál Fr. Louckého, Brumov-Bylnice (21. května 2011):

Další tradiční akce, kde nemůže náš klub chybět, je modelářská soutěž a výstava v Brumově-Bylnici. Pořadatelský Valašský klub plastikových modelářů patří mezi velmi pohostinné, soutěž mívá vysokou profesionální úroveň a jako bonus bývá vzácná návštěva veteránů - letců z RAF. Proto nebylo nad čím dlouze přemýšlet a sestavili jsme posádky dvou vozů – první obsadili Dušan a Tom Ritzovi, Honza Petr a Pavel Šenk, druhý Jarda a Danek Hruškovští plus LoneStar a Komisař. Abychom trochu změnili zaběhaný řád soutěže, vymohli jsme si na řediteli soutěže Láďovi Hladíkovi "povolení" k návštěvě zříceniny místního hradu Brumov. On nás totiž hned určil jako členy rozhodcovských komisí jednotlivých kategorií a proto jsme mohli prohlídce hradu věnovat pouze jednu hodinu, abychom nenarušili časový harmonogram soutěže. Výlet na hrad proběhl v rychlém tempu. I přes nedostatek času k zevrubné prohlídce jsme stačili pořídit snímky hradu i výstavních expozic v něm a pokochat se nádherným výhledem do kraje. Jen lehký opar mírně zhoršoval viditelnost. Po návratu na místo konání soutěže jsme se pustili do práce. Počtem modelů bylo modelářské klání spíše komorní, ale na druhou stranu se sešly nádherné kousky a speciálně v kategorii letadel v měřítku 1/72, kde byly bodové rozdíly mezi jednotlivými místy minimální a pořadatelé odměnili na bronzové příčce dokonce tři modely! Slavnostního vyhodnocení a předávání cen se letos zúčastnil pan plk. v. v. Dubec, kterému se velmi líbily v soutěži přihlášené modely Supermarine Spitfire. Zavzpomínal na létání na tomto typu a prohlásil, že stroj létal stejně krásně, jak krásně vypadal. A jak jsme dopadli v hodnocení? Velmi dobře! Dušan Ritz získal Memoriál Františka Louckého, Pavel Šenk Balejkův pohár, což jsou hlavní ceny a prestižní ocenění za nejlepší spojenecké letouny v soutěži 1/48 a 1/72, Honza Petr byl po zásluze oceněn prvním místem a cenou za Nejlepší model se znakem moravské orlice/čs. znakem za svůj MiG-21MF. Ceny ve svých kategoriích vybojovali i Tomáš Ritz a Dan Hruškovský. Výlet do Brumova vyšel skvěle – přálo nám počasí, stihli jsme návštěvu hradu, na soutěži jsme se potkali s řadou známých a kamarádů, panovala výborná nálada a modely na soutěži měly výbornou úroveň. Kdo jste letos v Brumově nebyli, udělali jste chybu. Můžete se ale stejně jako my těšit na příští ročník! (zapsal Petr Koliba, nafotili Petr Koliba a Pavel Šenk)

 

 

 Beskyd Model Kit Show 2011, Kopřivnice (7. - 8. května 2011):

Letošní ročník byl opět ve znamení změny. Loňské, pro modeláře méně vhodné prostory Katolického domu v Kopřivnici, nahradilo pořádající Občanského sdružení BESKYD MODEL KIT SHOW vzdušnou házenkářskou halou při ZŠ Emila Zátopka s dobrým osvětlením. To ocenili jak diváci, tak fotografové. Kromě vystavených modelů a prodejců patřila část haly i RC modelářům s především pásovou technikou. Jedinou velkou nevýhodou házenkářské haly byla nutnost zakrytí palubovky - jako její kryt použili organizátoři lisovaný papír. Ten boty diváků ošlapávaly a vytvořila se spousta dost jemného prachu, který pokrýval modely. To muselo mrzet hlavně tvůrce členitých diorámat a stavitele víceplošných letadel. Před halou byla terénní dráha RC modelů, převážně automobilů Tatra, dále airsoftová střelnice, výstavka pozemní techniky a stánky s občerstvením. Mezi vystavenou technikou "v měřítku 1:1" jsme mohli vidět tank T-34, GAZ-69, modernizované provedení vozidla LIWA, lehký obrněnec IVECO 4x4 určený pro vojáky AČR v Afghánistánu, vozidla požární ochrany, dva prototypy T613 – pancéřované provedení limuzíny a projekt faceliftu pojmenovaný President. Celá akce probíhala v již tradiční podobě, jen modelů a diváků bylo znatelně méně, než v minulých ročnících. Zdá se, že přemístění akce z centra města z Kulturního domu nebylo nejšťastnějším rozhodnutím. Nezbývá než doufat, že se Kitshow vrátí do osvědčených prostor a znovu osloví všechny, kdo na předchozí ročníky přiváželi svá modelářská díla a také ty, kteří se na ně rádi chodili dívat a tak se podaří překonat letošní slabší ročník... (zapsal a nafotil Petr Koliba)

 

 

 Odhalení památníku letcům, Příbor (6. května 2011):

V pátek v 6. května proběhlo v Příboře odhalení nově zrekonstruovaného a doplněného památníku letcům. Důstojného vzpomínkového pietního aktu se účastnilo množství veteránů 8. stíhacího leteckého a 1. dopravního a výsadkového smíšeného leteckého pluku ČSLA, které byly umístěny na blízkém letišti v Mošnově. Kromě letců - veteránů - se aktu účastnili starostové měst Kopřivnice a Příbora, zástupci Moravskoslezského kraje, velitel stíhacího letectva brig. gen. Jiří Verner a zástupci Svazu bojovníků proti fašismu. Výjimečnou osobností, která se aktu účastnila, byl pan gen. Zdeněk Škarvada, jeden z posledních žijících letců bojujících v RAF. Krásné počasí panující nad Příborem doplnila přednesenými skladbami posádková hudba Olomouc a přelet dvou strojů JAS-39C Gripen, kterými vzdalo letectvo AČR hold zahynuvším československým letcům z Moravskoslezského kraje. Čest jejich památce! (zapsal a nafotil Petr Koliba)

 

 

 Tomcat Trophy 2011, Frýdek-Místek (30. dubna 2011):

Letošní Tomcat Trophy změnilo své místo konání a přesunulo se do hezky opravené budovy SVČ Klíč, kousek od konání minulého ročníku. Trošku nás při vstupu překvapily dvě souběžně konané akce – Slet čarodějnic a Pohár mladých šachistů. Jako modeláři jsme upadli do rozpaků - „Ke které akci se máme přidat?“ Naštěstí se vše vysvětlilo. Čarodějnice byly v přízemí, šachisté v prvním patře a modeláři měli svou soutěž v patře druhém. Po úspěšném nalezení místa konání jsme vybalili a zaregistrovali modely, slavnostně zahájili klání a pak vyrazili do modelářského krámku Tomcat na nákupy a prohlídky novinek. Po návratu k modelům rozhodčí hodnotili svěřené kategorie a zanedlouho jsme znali jednotlivé výherce. Opět nebylo kategorie, kde by nebyl ohodnocen člen Apola. Zvlášť nás potěšilo ocenění našich žáků a kadetů, rostou nám šikovní kolegové. O to větší radost byla, že se tak stalo v důstojné konkurenci ostatních modelů, které letos byly opravdu hezké! Letošní ročník se zkrátka povedl – hezké prostory, kvalitní konkurence pěkných modelů, pěkné počasí, přátelská atmosféra a jako bonus něco pěkného do kitníku... Modelářská sobota jak má být! Už teď se těšíme na příští ročník. (zapsal Petr Koliba, nafotili Petr Koliba a Pavel Šenk)

 

 

 Velikonoční Prostějov, Prostějov (23. dubna 2011):

Letošní ročník tradiční modelářské soutěže opět změnil místo svého konání. Z Domu služeb ve Vrahovicích se pořadatelé rozhodli přestěhovat do Národního domu v centru města. Změna k horšímu to rozhodně nebyla, naopak, nově zvolené prostory byly více než důstojné.

Další novinkou byla kromě klasické bodovací soutěže hodnocené podle pravidel SMČR i současně probíhající výstava nesoutěžních modelů. Výborný nápad! Laická veřejnost se mohla v klidu dívat na množství vystavených modelů a nijak nerušila rozhodčí při jejich práci. Soutěžní modely byly k dispozici ke shlédnutí před vyhlašováním výsledků. Samozřejmá byla přítomnost řady prodejců a jako bonus přestavil pan Vladimír Šulc plány firmy Eduard do budoucna, proběhla mini autogramiáda Moniky Maratové k její knize Smrtící odkaz. Kromě klasické bodovací soutěže a výstavy modelů pořadatelé vyhlásili i soutěž v konzumaci tvarůžků doplněných půllitrem piva a překážkovým během na čas "Jak Hanáci jijó tvargle". Nikdo z kopřivnických reprezentantů k hanácké delikatese nenašel odvahu, ale v klasické soutěži jsme posbírali množství cen. Stalo se pravidlem, že Honza Petr odjíždí ze soutěží s největším počtem ohodnocených modelů z naší výpravy a ani Prostějov tomu nebyl výjimkou. Honzovi zdatně sekundovali Dušan a Tom Ritzovi, Ondra Škarka, Martin Glogar a Danek Hruškovský. Navíc získal Honza Petr i Cenu firmy Eduard za hezky postavený novinkový MiG-21MF 1/48. Kromě velmi příjemné a pohodové atmosféry na soutěži panovalo nad Prostějovem nádherné skoro letní počasí. Těšíme se na další ročník, že se pořadatelům povede stejně jako ten letošní. (zapsal a nafotil Petr Koliba)

 

 

 Model Karviná 2011, Karviná (9. dubna 2011):

Po dvou letech reprezentační přestávky v návštěvě Karviné letos vyrazili zástupci Apola směrem k polské hranici. Do Dušanovy Felicie kromě malého Toma přisedl ještě Ondra Škarka a Komisař a mohli jsme vyrazit. Cesta proběhla pohodově, na místo jsme dorazili bez bloudění a mohli se vrhnout do víru soutěže, kam z druhé strany dorazili ještě Miloš Völkl a Robert Szwarc. Dušan má 9. dubna a svátek tak nezapomněl na "kapalné občerstvení z vlastní zahrádky" a počastoval nás svou výbornou pálenkou z jablek (sám jako řidič výpravy však musel abstinovat). Po oficiálním zahájení modelářského klání jsme se jako rozhodčí zapojili do hodnocení. Čas rychle utíkal, kromě bodování jsme ještě stačili nakoupit u přítomných prodejců, obhlédnout modely konkurence podívat se před SVČ Juventus na vystavenou hasičskou a policejní techniku. Vyhlašování výsledků bylo pro kopřivnickou výpravu velmi příjemné. Ve všech kategoriích, kde jsme se zaregistrovali, jsme brali cenné kovy. Třešničkou na dortu byl Dušanův zisk Putovního poháru Memoriálu Sgt. JUDr. Rudolfa Lifcicze za spojenecký letoun s nejvíce získanými body. Černou ovcí výpravy byl letos Komisař, který se svým Zlinem Z-50 obsadil čestné 12. (poslední) místo v kategorii 1.b seniorů. Ona to byla vlastně drzost, pouštět se do souboje s bojovými stroji na neozbrojeném sporťáčku s pevným podvozkem. Příště holt bude potřeba slepit něco bojovějšího. Podtrženo, sečteno – soutěž proběhla v pohodovém a přátelském duchu, cen si klub odvezl spoustu, cesta proběhla bez problémů, zkrátka další vydařená modelářská sobota. (zapsal a nafotil Petr Koliba)

 

 

 Sportovec roku města Kopřivnice za rok 2010, Kopřivnice (5. dubna 2011):

Pátý duben 2011 je pro MK Apolo Kopřivnice významným dnem. Honza Petr převzal z rukou starosty města Kopřivnice Josefa Jalůvky ocenění „Sportovec roku 2010“ za vítězství v republikovém přeboru plastikových modelářů v Brně a za vítězství na mistrovství světa v Telfordu ve Velké Británii. Slavnostní ceremoniál proběhl v komorním prostředí salónku Šustalovy vily v městském parku. Honzovi ještě jednou gratulujeme a ať se mu daří i v letošní sezóně! (zapsal a nafotil Petr Koliba)

 

 

 Panthers Cup 2011, Praha - Prosek (19. března 2011):

Nejen v Odrách se 19. března soutěžilo, ale také v Praze na Proseku, kde se konal Panthers Cup 2011. Protože jsem už dlouho sliboval, že se zúčastním, musel jsem to dodržet. Panthers Cup se odehrával v prostorách střední školy na Proseku, kousek od zastávky metra Prosek. Z Apola jsem přijel jediný, ale doufám, že příští rok nás dorazí více. Díky registraci přes internet jsem se po vyzvednutí lístků k modelům odebral do hlavního sálu, umístil modely do kategorií a vydal jsem se za prodejci a za obhlídkou jiných modelů. Modelů bylo k vidění požehnaně, hrubým odhadem kolem tisícovky plus další v SIG výstavkách a klubové výstavě klubu Pantherů. Modely byly v klasické české kvalitě a hodně z nich bylo prvně postavených, nebo aspoň já jsem je naživo neviděl. Prodejců bylo hodně a prakticky nechybělo nic, co modelář potřebuje. Během výstavy probíhala i ukázka práce s lepidly Loctite a různé workshopy, například jak na ztvárňování trávy a květin, jak na patinu kokpitů a další. Kolem šestnácté hodiny odpoledne jsem se přesunul do sálu, kde bylo vyhlašování. Nakonec jsem si odnesl cenu KPM Brno za model Avia S-92 1/48 a 1. místo v klasické sálové kategorii taktéž s S-92. Sečteno, podtrženo: pohodová soutěž ve velkých prostorách s příjemnými lidmi. Určitě - pokud bude čas - se budu rád účastnit i v příštích ročnících. V neposlední řadě musím pochválit Panthery za výběr restaurace Belle pro afterparty, kuchyně byla výborná. (zapsal a nafotil Jan Petr)

Více fotografií z této akce najdete na http://apolokoprivnice.rajce.net

 

 

 36. Oderský pohár, Odry (19. března 2011):

Jestliže loňské Odry byly ve znamení MiGů, letošní ročník byl věnován letadlům F-86 Sabre v měřítku 1/72 od firmy HobbyBoss - což byla speciální kategorie "otevřené klubové soutěže". Nakonec se jich sešlo šest, všechny se nám i ostatním líbily. Vyhrát však může jen jeden a ze všech "Sejbrů" se líbil všem účastníků soutěže nejvíce honduraský F-86F domácího Martina Husáka. To jsem však trochu předběhl a tedy popořadě. Do Oder nás nakonec dorazilo šest: Lonestar, Randalf, Jarda a Dan Hruškovští, já a Martin Glogar (který to měl "coby kamenem dohodil"). Modely do soutěže jsme vezli ještě Ondrovi Škarkovi. Po týdnu vcelku hezkého počasí a předchozím velmi teplém víkendu letos na Josefa napadl sníh. Cesty ráno byly ještě zaněžené a počasí nevlídné. Atmosféra soutěže tím však ani náhodou netrpěla a dopoledne nám uběhlo v družném rozhovoru s kamarády nejen o modelech, pomohli jsme i s bodováním. S prázdnou jsme rozhodně neodjížděli, získali jsme cenné kovy v seniorech i kadetech I.b i I.c! Děkujeme pořadatelům za celkově pohodové a pěkně strávené  sobotní dopoledne, domů jsme dorazili před 15 hodinou a někteří z nás rovnou zasedli k pracovnímu stolu, nabití energií do další práce.
PS: pro zasvěcené - do Oder jsme vezli 5 Spitfirů 1/72 (z toho 1 rozestavěný). Z Oder jsme už jich vezli 8! (3 nové stavebnice). Je jasné, že "Spitfajrové šílenství" zdárně pokračuje! (zapsal a nafotil Pavel Šenk)

 

 

 VIII. mezinárodní festival plast. modelů, Bytom - Polsko (26. - 27. února 2011):

Po loňské zdařilé účasti jsme se i letos rozhodli navštívit polskou Bytom. Oproti loňsku pořadatelé přesunuli místo konání a klub Apolo vyslal o 100% větší soutěžní výpravu. Tentokráte vyrazily do Polska dvě osádky vozidel ve složení – Dušan a Tom Ritzovi, Komisař a Honza Petr, druhý vůz obsadila posádka Jarda a Danek Hruškovští, LoneStar a Ondra Škarka. Milan Kubáň jel svým autem a vezl organizátory kopřivnické Kitshow. Protože organizátoři změnili místo konání, připravili jsme se na případné bloudění podle hesla "bez spojení není velení" a poprvé v historii klubu fungovalo radiové spojení mezi vozem č. 1 a vozem č. 2. Kromě praktické stránky neplýtvání kreditem z mobilních telefonů v zahraničí tento technický vynález bavil obě posádky, které si mohly sdělovat různé "důležité" postřehy z jízdy. Obavy z bloudění byly liché a celá výprava bez problémů našla sportovní halu, kde se letos výstava konala. Prostorné a vzdušné prostředí s dostatkem místa pro modely a prodejce. S registrací nebyl sebemenší problém, vyznačení výstavních kategorií na stolech bylo přehledné, modely jsme vybalili a rozmístili do patřičných kategorií. Poté jsme se mohli vydat na obhlídku a nákupy ke stánkům prodejců a taky k prohlídce konkurenčních modelů. Polští modeláři mají trošku odlišný styl stavby než my, bylo zajímavé srovnávat. Den rychle uběhl a odpoledne jsme vyrazili na cestu zpět.

V neděli jsme si plni očekávání jeli pro modely a těšili se i na případná ocenění. Stejně jako vloni klub Apolo neodjel s prázdnou, spíš naopak. Honza Petr nezklamal a opět potvrdil úlohu klubového "sběratele cen", prakticky na každého člena výpravy vyšla cena s výjimkou LoneStara a Komisaře. Ti si zvolili soutěžní kategorie s tvrdou konkurencí a podle olympijského hesla "není důležité vyhrát, ale zúčastnit se" na cenné kovy letos nedosáhli. Nevadí, příští rok nachystáme jiné modely a porovnáme své výsledky s konkurencí znovu! Celá akce proběhla bez zádrhelů, cesty tam i zpět byly za hezkého počasí, cen jsme si přivezli spoustu, zkrátka modelářský víkend jak má být. (zapsal Petr Koliba, nafotili Petr Koliba a Jaromír Hruškovský)

 

 

 O poháry SVČ Luna Příbor, Příbor (18. - 19. února 2011):

Letošní Příborské poháry byly pro MK Apolo oproti předchozím ročníkům odlišné. V pátek odpoledne totiž část členů klubu absolvovala školení rozhodčích. Starší rozhodčí si osvěžili výklad pravidel SMČR, rozhodčí - nováčci se s nimi seznámili. Poděkování za profesionální proškolení si zaslouží školitelé Vladimír Vaňásek a Karel Čvančara. Se školiteli jsme se dohodli, že v pátek projdeme bodovací pravidla teoreticky, praktickou část zvládneme při sobotní soutěži. 

V sobotu jsme se vydali do SVČ Luna Příbor nejen jako rozhodčí, ale hlavně jako soutěžící. Zastoupení jsme měli prakticky ve všech kategoriích. Jak v letadlech, tak v bojové technice.

Při bodování byli rozhodčí - nováčci přiděleni ke zkušeným kolegům a mohli si poprvé vyzkoušet, jaká je „slast“ hodnotit modely druhých. Kolik času to zabere a jak je pohled na soutěž od rozhodčího rozdílný od pohledu soutěžícího. Kromě běžných soutěžních kategorií byly vyhlášeny i zvláštní ceny. Členové pobočky Svazu letců Příbor udělili cenu za nejhezčí letoun mající souvislost s čs. letectvím, organizátoři Beskyd Model Kitshow zase ocenili model splňující statut jimi vyhlašovaných Evropských pohárů. Cen si pořadatelé připravili více než dost a kolik jsme si jich odvezli my? Valnou část! Členové MK Apolo bodovali prakticky ve všech kategoriích, ve kterých jsme byli přihlášeni. Honza Petr navíc získal Juniorský pohár plus cenu pohár EU, Roman Kresta cenu Svazu letců. Mimo to byl za spolupráci se Svazem letců oceněn pamětním listem klubový „Náčelník“ Václav Langer. Letošní ročník kromě bodovací soutěže ve velmi přátelské atmosféře nabídl i prezentaci novinek firem MPM a Eduard, včetně očekávané novinky stavebnice MiG-21 1/48. Testovací výlisky vypadají velmi pěkně, příznivci tohoto typu se mají nač těšit. Podtrženo sečteno, první letošní soutěžní klání pro náš klub dopadlo velmi dobře a doufáme, že budeme dobrých výsledků dosahovat i na dalších letošních soutěžích. (zapsal Petr Koliba, nafotili Petr Koliba a Pavel Šenk)